tirsdag 12. august 2014

Verona Bike


Verona er ein gammal by med begrensa biltrafikk i indre bykjerne. Det ligg godt tilrette for sykling i dei smale gatene, både med og mot kjøreretningen. Den nestlengste elva i Italia, Adige, slyngar seg gjennom byen og begrensar også bilkjøringa. Så syklistar kan kruse i fred gjennom smågatene, langs elva og fram og tilbake over bruene, som gå- og sykkelbrua Ponte Scaligero ved den gamle borga Castelveccio frå 1300-talet (under). Andre attraksjonar det går an å sykle til er amfiteateret Arena, som er vidkjent for utandørs operaforestillingar, plassane sentralt i byen, Julie i Romeo & Julie sin balkong, bymuren osv. Når det er godt over 30 grader Celsius, slik det var i august 2014, gir det luftning å sykle, spesielt ved elva og under trea, og Hu der blei heilt lykkeleg då det var mogleg å utvide ein frå før fantastisk operatur med ein dag på sykkel!

Dei har tydelegvis fått bysykkelordning, Verona Bike, som  fungerer heilt utmerka. Ein kjøper tilgang på turistkontoret like ved Arena for to euro for eitt døgn/ fem euro for ei veke. Ein får ein kode som ein tastar inn på stasjonen, og der får ein eit nummer som angir kva sykkel ein skal ta i løpet av 30 sekund. Så kan ein sykle. Den første halvtimen er gratis, den andre kostar 0,5 euro, den tredje og fjerde 0,75 euro, osv. Etter seks timar låses bruken, og dersom ein skulle ha sykkelen ute meir enn 24 timar, får ein ei bot på 150 euro. Alt blir trekt på kortet ein registrerte på Turistkontoret. (Systemet liknar på det i 
London). Det er kart over dei 20 godt plasserte stasjonane ein kan parkere syklane, deretter sjå seg om på ein av attraksjonane, ete lunsj og ta ein ny sykkel på same eller ein annan stasjon.

Byen har nok eit stykke å gå når det gjelder opparbeiding og merking av sykkelvegar, men dei fins og blir flittig brukt av dei lokale syklistane.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar