onsdag 4. juli 2012

Østersjøen: Lübeck - Wismar 78 km. Langt, men greit.


Lübeck - Travemünde - ferje over elva Trave - Priwall - Ivendorf - Bolkenhagen - Schwansee - Brook - Wismar.

Gamle Hansastadt Lübeck, den sentrale byen i Hansaforbundet, som handla rundt Østersjøen og Nordsjøen mellom 1100 og 1700. Hansaen var bare laust organisert, men fekk makt fordi dei var organisert, var taktiske, kunne skrive og føre regnskap. Dei handla mellom anna med stoff frå Brügge, ull frå London, tørrfisk frå Bergen, salt, vin og korn frå kontinentet, pels frå Novgorod, jern og kopar frå Stockholm, og tente seg rike. Det ser vi spor etter ennå.

Vi budde på Hotel Scandic i Lübeck, like utanfor gamlebyen og like ved sykkelstien ut av byen. Mecklenburger Radtour er operatørar på reisa. Nøyaktig justering av syklane før avreise, gode syklar og alt i orden. 

Heile strekket første dag på denne turen er opp mot 80 km. Det er ganske langt, og på orienteringa blei vi gjort ettertrykkelig oppmerksomme på at det fans fleire alternativ for å korte ned på strekket: tog på strekningen Lübeck - Travemunde, taxi til Travemunde eller taxi eller buss Boltenhagen - Wismar. 

Men dei visste ikkje kven dei hadde med å gjere; korte ned på turen, keslags snakk! Sandnes/ Hommersåkekspressen kom seg roleg, men sikkert fram alle mila, sjølv med litt forkjølelse i rekkene og litt motvind. Ekspressen består av åtte personar, mektig når han kjem sigande, med ein tendens til å stoppe i kryss som det av og til kjem bilar i. Men pytt, pytt, det vil helst gå bra.


Første del ut av Lubeck gjekk på sykkelsti skilta til Travemunde. Tunnelen under elva Trave måtte forserast ved hjelp av buss. Bussen er gratis, har eit lettvint system med tilhengar, sjå biletet, og går kvart 10.minutt. Ei mil lenger framme måtte vi ta ferje mellom Travemunde og Priwall. (Betaling i automat, husk eigen betaling for sykkelen). Flott småbåthavn, seglskute og tett med sommarhus i Priwall, før vi sykla inn i gamle DDR, som nesten var folketom. Nå var vi på Ostsee Radweg, som var tydeleg skilta. Fleire mil gjekk langs kystlinja. Delvis gjennom skog kor det var mange små innsekt som likte godt klær i typiske "sykkelfargar", sjølvlysande grønt og gult, samt kvitt. Bjørg sykla til tider rundt som ein insektsverm/ som ein svart tornado, og fekk namnet Fluefangersken. Vidare passerte vi gigantiske åkrar med jordbær, rug, poteter, bønner og mais. Noko turisme var det også på strekket, men ikkje så mykje som venta. Overalt velstelt og flott, ikkje mykje som minna om trist DDR lenger.

Wismar var strålande. Ikkje utan grunn på UNESCO si verdensarvliste. Hus med dei spesielle fasadane dei har i Nederland og Nord-Tyskland. Og vi fekk hotellrom på Arcona Steigenberger Hotel med utsikt mot rådhusplassen, fint! Som Hansaby eksporterte Wismar spesielt sild og øl. Dagens middag var for fleire av oss matjesild med øl i Brauhaus am Lohberg.

Nesten heile turen gjekk på sykkelsti, også inn og ut av byar! Det var bra skilta og lett å finne fram når vi også hadde kart. Bikeline dekker området med eiga kartbok for turen i vannfast materiale, med kart av løypa, detaljkart av byane og opplysningar om kjekke ting å sjå på turen. Heilt topp. Bikeline er eit team av sykkelinteresserte som ut frå eit sykkelprosjekt i 1987 i Wien har utvikla seg til å bli eit forlag som lagar sykkelkart på fem språk og i mange land i Europa. På vårt sykkelkart er kvar vindmølle og lehytte i skogen avmerka. Det kan vere nyttig. Eigne bykart i boka er nyttig, både når vi skal finne hotellet, og når vi skal ut i byen. 

Feiring av første etappe.



Interiør Brauhaus am Lohberg. Tørka humle under taket.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar